Nemusíte číst, stačí poslední věta: "Zavalení žáků informačními zplodinami je zcela aktuální a každodenní problém."
Kéž by jen existoval nějaký osvědčený způsob, jak poznat, co je užitečné, a co není...
Je ironií osudu, že odborníci na vzdělávání nevidí, že oni sami jsou často tou největší brzdou vzdělání, protože v jednom oboru jsou zcela nevzděláni.
Zkuste si představit to nejlepší jídlo. Máte? Špatně. Nejlepší jídlo neexistuje. I kdybyste vymysleli cokoliv, časem se vám to zhnusí.
Nejlepší strava je pestrá, proto nejlepší jídlo neexistuje. Stejné je to se vzděláním. Ať bude státní maturita jakákoliv, tak bude špatná, protože z definice je právě jenom jedna. A je skutečně něco mezi šílenstvím a terorismem se o hledání takové ideální JEDNÉ maturity pokoušet. Abychom mohli zjistit, co funguje lépe a co hůře, potřebujeme maturity alespoň dvě. Proto je tak důležitá svoboda volby.
Ten osvědčený způsob, jak poznat co je užitečné a co není, je svoboda volby *
Stát je toho přesný opak. Stát umí jen vládnout, tedy nařizovat lidem, co mají dělat, tedy upírat jim svobodu volby, tedy škodit. A to platí nejen pro státní školství, ale pro státní cokoliv.
* svoboda volby, t. kapitalismus, smluvní svoboda, či prostě anarchie (opak státu)
https://www.respekt.cz/vzdelavani/ceske-vzdelavani-pripomina-cimrmanovskou-sopku