Učitelé stávkují. Wikipedie ne.
Nedivím se jim, nemají jinou možnost. Odtáhnout do Somálska nebo jít a založit stranu, to nikam nevede. Zbývá stávka - vydírání. Vydírání je jedna z mnoha forem dělení daňového lupu. Nepěkná věc.
Co s tím? Jak se dostat z bodu 0 (stát) do bodu 1 (anarchie)? To je ten skutečnej problém, kterej nikdo neřeší.
- Komu patří a má ideálně patřit Karlova Univerzita?
- Komu patří a má ideálně patřit základka někde uprostřed ničeho?
Státu? To slovo nic konkrétního neznamená. Je to díra, do které si každý promítá co chce.
Školy teď patří těm, kteří v nich vládnou, politikům, a proto právě u nich učitelé žebrají o přilepšení.
Komu by školy měly patřit? Ideálně majitelům, ti ale neexistují. Politikové nejsou majitelé, ale uzurpátoři.
Jak najít majitele? Prostá privatizace "kdo dá nejvíc", by přinesla zlou krev a nic moc nevyřešila. Oligarcha Babiš nebo jinej estébák, který přišel k bohatství okradením zloděje, by školy skoupil.
Převést všechno na jedinou akciovku a akcionáři ustavit občany ČR?
Emitovat vzdělávací tokeny vázané na rodné číslo a náhodně je rozdat občanům?
Nedělat nic a čekat, až to vyhnije?
Jediné co vím, že dokud nebudu mít odluku vzdělání od státu promyšlenou, do politiky nepůjdu.
Rozpočet Ministerstva školství je 150 000 000 000.